Kamis, 09 Juli 2009

लिरिक Lagu

Dia Kekasih Allah Hijjaz

Malu rasanya menyatakan cinta
Kepada dia kekasih Allah
Kerana dia Insan mulia
Sedangkan diriku insan bias
Kupujuk jua hati dan jiwa
Meluahkan rasa cinta membara
Didalam pujian ucapan shalawat
Tanda penghaegaanseorang umat
Reff..
Selagi upaya kututi ajarannya
Apa terdaya ku amalkan sunahnya
Moga didunia mendapatkan berkat
Diakhirat sana beroleh syafaat
Kerana pribadiaanya aku jatuh cinta
Karena budinya aku jatuh cinta
Rinduku padanya tiada terkata
Nantikanku ditaman syurga
Ya rosul
Ku rindu padamu
Syafaatkan daku
Ya rosul
Ya Rosulullah
Ku rindu padamu
Sesungguhnya apa yang ku dambakan
Adalah cinta Allah yang esa
Kerana cinta kepada Rosulullah
Berarti cinta kepada Allah
Back to reff

Inthifada Rabbani

Merdu lafadz syahdu
Jiwapun meridu
Meratap rasa kalbu gemersiknya lagu
Angin kota cahaya bertiup berarah
Kencang merekah maya hanya untuk dia
Reff..
Bangkit segar seirama meluruskan rentak shafnya
Riuh rendah basah lidah kalam wahyu mewangi ditaman
Oh semerbak harum bingkisan annur
Berterbangan tinggi ke intifhada
Oh merentas misi risalah suci mewangikan taman yang dicemari
Gema siang malam alunan suara burung-burung bernyanyi dzikir tidak henti
Lunak diukir seni halus menghiasi persada alam mini hidup tidak mati
Back to reff

Muhasabah cinta Edcoustic

Wahai pemilik nyawaku betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu, kupasrahkan semua padaMu
Tuhan baru ku sadar indahnya nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur kini kuharpkan cintaMu
Reff..
Kata-kata cinta terukir indah
Mengalir berdzikir di kidung do’aku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah
S’lama ini ya Ilahi
Muhasabah cintaku
Tuhan kuatkan aku lindungiku dari putus asa
Bila kuharus mati pertemukan aku dengaMu
Back to reff..2X

Aku ingin mencintaiMu Escoustic

Tuhan betapa aku malu
Atas semua yang Kau beri
Padahal diriku terlalu sering membuatmu kecewa
#
Entah mungkin karna ku terlena sementara Engkau beri
Aku kesempatan berulang kali agar aku kembali
Dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakanMu
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMu
Reff..
Aku ingin mencintaiMu setulusnya
Sebenar-benar aku cinta
Dalam do’a dalam ucapan dalam setiap langkahku
Aku ingin mendekatiMu selamanya
Sehina apapun diriku
Kuberharap untuk bertemu denganMu
Ya Rabbi
Back to #
Back to reff

Tidak ada komentar:

Posting Komentar